با ۱۰ ماده غذایی مفید و خواص آنها برای زنان آشنا شوید

سرای کالا – برای داشتن سبک زندگی سالم افراد باید مواد غذایی خوب را در رژیم غذایی خود بگنجانند. تمام مواد غذایی مشابه یکدیگر نیستند اما برای داشتن سبک زندگی سالم افراد باید مواد غذایی خوب را در رژیم  غذایی خود قرار دهند. بانوان یکی از مهم ترین اعضای خانواده هستند که سلامت آنها مساوی است با سلامت تک تک افراد خانواده! بنابراین آنها باید بیشتر به سلامتی خود اهمیت دهند؛ ما در این پست ۱۰ ماده غذایی مفید برای زنان را معرفی میکنیم.

داشتن تغذیه مناسب، پایه و اساس یک زندگی همراه با سلامت است. اگر جزو آن دسته از بانوانی هستید که به سلامتی خود اهمیت میدهید با این ۱۰ ماده غذایی مفید برای زنان آشنا شوید.

• کلم بروکلی

بروکلی ممکن است ماده غذایی دلخواهی برای افراد نباشد اما مطمئن باشید ماده غذایی سالمی است. در تحقیقات مشخص شده است مانند دیگر سبزیجات با سرطان مبارزه میکند. دیگر سبزیجات مشابه کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل هستند.

• گیاه کینوآ

حاوی ۹ اسید آمینه است که ماهیچه ها و اندام های داخلی بدن را میسازد. بدون اسیدآمینه ها بدن ما از بین میرود. کینوآ حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی است.

• زغال اخته

این میوه حاوی آنتی اکسیدان فراوان و ضدالتهاب است و موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و التهاب مفاصل میشود. این میوه موجب سلامت مغز نیز میشود.

• لوبیا قرمز

لوبیا قرمزحاوی مواد معدنی، فولات، منیزیم، آهن، فیبرهای اشباع شده، فلانوئیدها و مواد شیمیایی که با سرطان مقابله میکنند است.

• زردچوبه

زردچوبه، ادویه ای است که در غذاهای هندی بسیار فراوان است. این ادویه متعلق به خانواده زنجبیل و با درمان التهاب، مشکلات گوارشی، ورم مفاصل و حتی بیماری آلزایمر مرتبط است.

‌• کلم پیچ

کلم با سرطان مبارزه میکند. این سبزی از خانواده بروکلی است و موجب کاهش کلسترول و خطر حمله قلبی میشود. همچنین حاوی ویتامین A، ویتامینC، کلسیم و کارتنوئید است.

• ساردین

ساردین منبع مناسب و ارزان قیمتی از روغن ماهی، ویتامین D و کلسیم است. همچنین این ماهی حاوی سلنیوم است آنتی اکسیدانی که موجب افزایش ایمنی بدن میشود.

• گیلاس

معمولا گیلاس را به صورت تازه، کمپوت و منجمد شده استفاده میکنند. این میوه و نوع ترش آن با التهاب مقابله و به کنترل درد کمک میکند.‌

• چغندر

بر اساس تحقیقات انجام شده آب چغندر با کاهش فشارخون مرتبط است. چغندر حاوی پتاسیم، فولات و خواص ضد التهابی است.‌

• بادام

بادام آجیل سالمی برای مصرف و حاوی پروبیوتیک است که به هضم غذا کمک کرده و کلسترول را کاهش میدهد.‌

دیدگاه‌ها (۱)

*
*

    siavash zahraei پاسخ

    مطالب خیلی خوبی دارین